mandag 4. februar 2008

Analog til digital

Undringens tid er ikke over. Jeg har mot alle odds blitt digital. Jeg av alle mennesker på denne jord. Som høylytt har fremhevet den analoge verdens suverenitet til enhver pris. Og nå har jeg altså kjøpt meg et digital speilrefleks. Trudde aldri det skulle skje. Men nå skjedde det altså.

Det var egentlig ganske lett. "Jeg tar den" og så var jeg plutselig blitt eier av en Canon 30D med tre objektiver. Deriblant et gullobjektiv av merke Sigma.

Hasselbladet og Leicaen blir dog ikke glemt. De skal få være med. Når jeg jobber med et prosjekt eller skal jobbe svart/hvitt kommer mine barn frem. Må ta de frem og klappe på de i blant.

Når man bruker over 10 000 kr på fargefilmfremkalling i året kommer tanken flyvende at det kanskje er på tide å bli digital. Og nå er jeg det. Om to uker.

Sprøtt.

Kanskje min hjemmeside: www.elisabethpjenssen.com oftere blir oppdatert i fremtiden.

Og by the way, jeg er jo også blitt en blogger nå. Mange omveltninger på en og samme dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å va bra med en blogg av deg.

Men bara så du vet tror jag världen skulle gå under om om Hasse och Lux skulle bli bortglömda av dig, mörkerummets trollkonstnär!!!

Hilsen en annonym S/V beundrare med silver paraply;-)

Elisabeth Pettersen Jenssen: sa...

Ohh, en anonym beundrer allerede dag 1 i bloggverden. Det her kan bare gå en vei og det fremover. :)

Og silverparaply...hehe..er ikke så mange jeg kan koble i hop det med. Puss

SOLveig sa...

hehe... dette e nesten litt utrolig, elisabeth...

stolt av dæ!! av og til må man bare innse at verden tar oss med videre.. ;)

nice, glede mæ til å følge med på bloggen in!!